Oferta

Serdecznie zapraszamy na organizowane przez nas wyjazdy.

Nasza oferta tworzona jest specjalnie z myślą o dzieciach, które:

  • mają dodatkowe dary w postaci: ADHD, ADD, ZA, zespołu Downa, zespołu zaburzeń genetycznych, zaburzeń zachowania, opóźnień rozwojowych,
  • nie lubią rywalizacji, chcą mieć swoje własne tempo działania,
  • porozumiewają się alternatywnymi sposobami komunikacji (Makaton, BoardMaker, mówik, body language),
  • lubią sport, przygody i poznawanie nowych, ciekawych miejsc i ludzi.
Koniecznie rozważ naszą ofertę, jeśli jako rodzic:

  • jesteś otwarty na działanie,
  • chcesz zadbać o siebie i odpocząć, kontynuując jednocześnie działania terapeutyczne,
  • wiesz, że stała aktywność fizyczna jest równie ważna jak rehabilitacja,
  • zdajesz sobie sprawę, że nad zmianą nawyków trzeba rzetelnie i konsekwentnie pracować każdego dnia,
  • chciałbyś realizować siebie, pamiętając jednocześnie o wspieraniu potencjału swojego dziecka,
  • troszczysz się o przyszłość swojego dziecka, aby mieć pewność, że poradzi sobie na miarę swoich możliwości,
  • chcesz świadomie przygotować swoje dziecko do dorosłości,
  • masz świadomość, że Twój czas dla siebie jest tak samo ważny i potrzebny czas innych członków rodziny,
  • chcesz, żeby Twoje dziecko było aktywne i miało więcej ruchu.

Weekendy

Wakacje

Ferie


Dołącz do naszej społeczności

Najczęściej zadawane pytania

Dla kogo są nasze wyjazdy?
Wyjazdy kierujemy do dzieci i młodzieży ze szkół specjalnych i integracyjnych. Jeżdżą z nami dzieci z zespołem Aspergera, zespołem Downa, autyzmem, genetycznymi dysfunkcjami, osoby z upośledzeniem umysłowym, zaburzeniami zachowania oraz posługujące się alternatywnymi metodami komunikacji.
Czy na wyjazdach dzieci dzielone są według wieku?
Tak. Od kilku lat tworzymy oddzielną grupę dla osób w wieku 18+, która ma swój odrębny program. Grupa młodsza (6-10 lat) i nastolatki (11-17 lat) realizują wspólny program. Gdy wyjeżdżamy w jedno miejsce, część z wydarzeń jest prowadzona wspólnie dla wszystkich grup.
Czego uczą się dzieci na wyjeździe?
Wszystko zależy od rodzaju wyjazdu.
Punktem wspólnym na wyjazdach jest rutyna dnia. Opanowanie jej to najprostszy i zarazem najtrudniejszy krok. To umiejętności, które są niezbędne każdemu z nas, bez względu na wiek, czy rodzaj ograniczenia czy dysfunkcji.

Dorośli, zdrowi ludzie często powyżej 20, 30, 40 roku życia, chcący nauczyć się lepszej organizacji, zaczynają właśnie od podstaw, czyli przyglądają się jak wygląda sytuacja ze snem, jedzeniem i aktywnością w ciągu dnia.  Okazuje się, że wypracowanie podstawowych nawyków nie jest takie proste, bo wymaga rutyny i powtarzalności. Aby wypracować nowy nawyk potrzeba od 21 do 90 dni pracy nad pożądaną umiejętnością. U osób niepełnosprawnych czas ten należy pomnożyć x 3. Jeżeli zaczynamy uczyć 6-latka samodzielnego ubierania, czeka nas codzienna, konsekwentna praca. Jeśli dziecko przez 6 lat było wyręczane lub w dużej mierze wspomagane, nie można oczekiwać natychmiastowych efektów.
Na wyjeździe każdy uczestnik rozwija się w indywidualnym dla siebie tempie. Jedni zaczynają kształtować umiejętność od podstaw, a inni tylko ją doskonalą. Pracujemy nad czynnościami: samodzielnego ubierania, rozbierania i jedzenia, posługiwania się sztućcami, dbania o swój wygląd.

Czego dzieci uczą się od siebie nawzajem?
Uczą się wartości takich jak szacunek, tolerancja, cierpliwość i otwartość oraz umiejętności praktycznych np. majsterkowania, tańca, śpiewu, fotografowania, gry w siatkówkę, kreatywnego wykorzystania opakowań. Każdy z nas jest inny, dlatego mamy sporo umiejętności do pokazania – dokładnie tak samo, jak w przypadku osób zdrowych.
Czy moje dziecko poradzi sobie na wyjeździe bez rodzica?
Ty, jako rodzic, wiesz najlepiej, z czym może borykać się na wyjeździe Twoje dziecko. Być może, już teraz dostrzegasz w nim gotowość do samodzielnego wyjazdu. To, że dziecko koleżanki w tym wieku  wyjeżdżało już samo na kolonie, nie oznacza, że Twoje też musi. Może to Ty potrzebujesz więcej czasu, aby nabrać pewności siebie i utwierdzić się, że Twoja pociecha sobie poradzi.
Trudne doświadczenia rodzicielskie, macierzyńskie niosą ze sobą ograniczone zachowanie. Zdajemy sobie z tego sprawę.

Na wyjeździe z nami dzieci nie są same. Są z nami. Przy pojawiających się trudnościach, pomagamy im – nie wyręczamy ich ale jesteśmy obok nich.  Jeżeli potrzebują pomocy – towarzyszymy, a kiedy widzimy, że same dadzą sobie świetnie radę, dajemy im na to przestrzeń. Naukę zawsze zaczynamy od obserwacji możliwości każdego dziecka.

Czy moje dziecko będzie bezpieczne na wyjeździe?
Bezpieczeństwo jest jedną z najważniejszych wartości naszej Pracowni. Jako firma organizująca wycieczki dla dzieci i młodzieży zgłaszamy nasze wyjazdy do Kuratorium Oświaty. Dbamy o to, żeby zaopiekować się grupą najlepiej jak potrafimy. Osoby, które z nami wyjeżdżają są odpowiedzialne i wykształcone w kierunkach pedagogicznych, terapeutycznych lub psychologicznych. Dodatkowo, przechodzą szkolenie wewnętrzne organizowane przez nas. Znają specyfikę naszego działania.
Jak mogę skontaktować się z dzieckiem?
Możliwości są dwie. Jedna dajesz dziecku telefon i macie ze sobą kontakt „stały” wg zasad obowiązujących na wyjeździe. Druga dzwonicie do wychowawcy lub kierownika wyjazdu, który w razie potrzeby przekaże słuchawkę dziecku.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że dzieciom może brakować rodziców i jeżeli widzimy, że dziecko tęskni, umawiamy się z nim, że np. po śniadaniu zadzwonimy do rodziców. Zależy nam na tym, żeby nasi podopieczni czuli się komfortowo i bezpiecznie. Czasami jednak rozmowy telefoniczne (szczególnie te wieczorową porą) utrudniają dzieciom wyciszanie się. Jeżeli tak się dzieje, wspólnie uzgadniamy najlepszą porę na kontakt z rodzicem.

Gdy zaobserwujemy, że tęsknota jest bardzo duża, dajemy Państwu znać i wspólnie podejmujemy decyzję, co dalej. Nie zależy nam na tym, żeby dziecko dobrze bawiło się przez 3-5 dni, a pozostały czas spędzało na płaczu lub grymaszeniu. Piszemy o tym, bo to ważna kwestia. Dla nas, jako rodziców, oczywiście też.

Czy dziecko ma przydzielonego opiekuna?
Zazwyczaj wychowawcą grupy jest jedna osoba. Zna ona wszystkie najważniejsze informacje o dziecku i pracuje z nim w trakcie całego wyjazdu. Jest obecna w grupie i pomaga uczestnikowi zdobywać nowe umiejętności. Weryfikuje sposób działania dziecka i pomaga mu wprowadzić odpowiednią metodę nauki.
Jak wygląda sytuacja, jeśli dziecko zachoruje?
W takich sytuacjach zawsze kontaktujemy się w pierwszej kolejności z Państwem. To Wy znacie swoje dziecko najlepiej i to Wy wiecie, co mu pomoże. W czasie wyjazdu pozostajemy w kontakcie z najbliższą przychodnią. Jeżeli pojawia się jakaś infekcja i jest potrzeba, aby dziecko odpoczęło zostaje z opiekunem.

Masz inne pytania – napisz do nas.

Opinie rodziców

“Bardzo dziękujemy za zorganizowanie tak wspaniałego wypoczynku dla naszych dzieci. Dominika nie mówi, ale widać było, że jest bardzo zadowolona i pytana o wiele rzeczy uśmiechała się i mówiła “tak,  a jak mówi A. J. Cronin - “Uśmiech kosztuje mniej od elektryczności, a daje więcej światła.”

Dominika po powrocie do domu, od 3 dni cały czas je sama, nie potrzebując żadnej pomocy. Wcześniej często zdarzało się jej prosić o pomoc. Teraz siada i nie czekając na nikogo, je sama.

Bez problemu próbuje się rozbierać i ubierać. Kontakt bez żadnych zarzutów,  po zakończeniu wyjazdu dostałam bardzo szczegółowe informacje na temat zachowania mojej córki i zeszyt z informacjami na temat całego pobytu, co okazało się bardzo pomocne, zwłaszcza przy zadawaniu córce pytań po powrocie.

Dzięki Waszej pomocy i zorganizowaniu obozu, my mogliśmy odpocząć, bo wiedzieliśmy, że nasze dzieci są bardzo szczęśliwe i pod dobrą opieką, a dodatkowo, wiele się nauczą. Dziękujemy.”

Rodzice Dominiki, lat 14

“Kilka słów o Bartku; z obserwacji w czasie bieżącego tygodnia wynika, że Bartek bardziej kontroluje sytuację w otoczeniu, czasem robi to mimo woli, czasem nawet wchodzi do kuchni, żeby dokładnie coś dojrzeć. Śpiewa też karaoke, sam według własnego pomysłu znajduje piosenki i nadąża za melodią. Jeżeli jest zmęczony, zdecydowanie wyłącza światło i idzie spać. Zależy mu też na kontakcie z dziećmi i z większym zapałem chodzi do szkoły. Wspomnienia z wyjazdu są nie do opisania, aż uśmiech maluje się na ustach. Kontakt z wychowawcami bardzo pozytywny. Kilka razy dzwoniłam, dzięki temu nam, rodzicom, łatwiej było przetrwać ten czas, kiedy nie mieliśmy syna pod kontrolą. To dla nas również nowa sytuacja, nie często zostajemy bez Bartka. Bardzo za wszystko dziękujemy!”

Beata i Bogdan, rodzice Bartka, lat 17

“Serdecznie polecam wyjazdy z Polisensor. Dla naszego syna z zespołem Aspergera, to czas świetnej zabawy i nabywania nowych umiejętności społecznych i życiowych. Dla nas, rodziców, to czas relaksu i świadomości, że naszym dzieckiem opiekują się najwyższej klasy specjaliści, którzy lubią to, co robią! W tym roku nasz nastolatek uczestniczył w tygodniowym obozie rowerowym. Rozpiera nas duma! Kilkoro niepełnosprawnych dzieci z terapeutami przejechało ponad 200 kilometrów, rozbijając po drodze obozowiska namiotowe, współpracując ze sobą i pokonując tym samym swoje słabości i ograniczenia. Mamy nadzieję, że jeszcze nieraz się spotkamy!”

Agnieszka, mama Szymona, lat 17

Created with  by pixel_witches, exclusive for Pracownia PoliSensor | © 2018 Pracownia PoliSensor – All Rights Reserved